Филтрираните селфита водят до нова тенденция в пластичната хирургия

Хората искат да изглеждат като своите редактирани снимки толкова много, че си създават комплекси.
Лекарите забелязват нова тенденция: хората искат да променят телата си по начина, по който изглеждат техните редактирани селфита. По-конкретно те имат предвид снимките, които са направени с приложения като Snapchat и Facetune, които използват филтри за подобряване на изображението. Не е изненадващо, че в основата на този феномен са комплексите свързани с външния вид, а вече има и наименование за това състояние: Snapchat дисморфия.

Тенденцията е описана от специалистите в Бостънския университет в статия, публикувана в списание JAMA Facial Plastic Surgery. Тя се корени в неудовлетвореността от външния вид, когато той се сравни с филтрираните снимки. Това обаче не включва само подобрено тяло, а и желание да се изглежда по-добре на бъдещите снимки. "Това е притеснителна тенденция, тъй като филтрираните селфита често са непостижими и размиват границата между реалността и фантазията за тези пациенти", се посочва в доклада.

Преди хората са носили снимки на знаменитости, които да се използват като основа за желаните козметични промени, но сега те се насочват към приложенията. Snapchat и Facetune създават нова реалност за красота в днешното общество и това може да се окаже вредно за тинейджърите или за онези с дисморфично разстройство. Пластичната хирургия няма да разреши тези проблеми и може дори да ги влоши. Вместо това специалистите от Бостънския университет препоръчват пациентите да бъдат лекувани с терапия при психолог или лекарства.
още по темата

Най-добрите фотоапарати за пътешествия

Искате да пътувате с фотоапарат, който има по-големи възможности от тези на смартфона ви?
12.08.2018 / 08:00

Защо смартфонът ви има нужда от много камери

До края на следващата година пет сензора ще са стандартна конфигурация за повечето флагмани.
18.07.2018 / 03:48

Facebook губи популярност сред младежите

Едва 51% от американските граждани на възраст между 13 и 17 години твърдят, че използват най-голямата социална мрежа в света
04.06.2018 / 12:00

Snapchat със стратегия как да се възползва от новата политика на Facebook

Социалната медия ухажва издателите, след като Facebook реши да деприоритизира корпоративното съдържание
23.01.2018 / 12:00
Twitter icon Facebook icon
Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук.