"Робот химик" ще използва AI, за да ускори откриването на нови лекарства

Учените в момента работят усилено, за да откриват нови химически реакции, въпреки това създаването на ново лекарство може да отнеме години. Екип от Университета в Глазгоу може би е открил по-добър начин това да се случва: робот химик ще върши тежката работа. Той ще използва машинно обучение, за да ускори откриването на химически реакции и молекули.

Ботът също така ще предвижда резултатите от химическите реакции на база на това, което е събрал като информация от преките експерименти само с част от тези химически взаимодействия. При тест с 1000 възможни реакции между 18 вещества машината ще трябва да изучи само 100 то тях, за да прогнозира успешно всички с около 80% точност.

Това откритие може да доведе до постигането на значително по-бързи крайни резултати и ще позволи на учените да се фокусират върху реакциите с най-голям потенциал и върху по-важните и специфични моменти при провеждането на тестове. Това може би ще ускори разработването на нови видове лекарства и по-здрави материали.

Хибриден сорт френско грозде обещава по-евтино и безопасно вино

Но не очаквайте да го видите скоро на пазара.
06.08.2018 / 10:00

Радиотелескопи показват как работи теорията на гравитацията в екстремни условия

Шест години международен екип учени изследва тризвездна система - пример за екстремно гравитационно действие
05.07.2018 / 12:00

Официално: Нов стандарт ще защитава Wi-Fi мрежите

Протоколът WPA3 е знчително по-сигурен от предшественика си и гарантира в много по-голяма степен защитата както на персонални системи, така и на корпоративни
26.06.2018 / 12:00

Учените случайно са създали ензим, който разгражда пластмаса

Мутиралият ензим разгражда пластмасата само за броени дни.
18.04.2018 / 12:00